Terugblik op het Cultuurportfolio


Na een aantal jaren een cultuurportfolio te onderhouden, is het tijd om eens terug te blikken. Wat heb ik geleerd dit cultuurportfolio? Wat waren de openbaringen? En waar kan ik nog stappen in zetten? 

In mijn realitycheck aan het begin van deze opleiding schreef ik dat ik al een redelijke basis heb qua cultuurontwikkeling, zeker op het vlak van boeken en films. Wel moest ik mijn cultuurkennis nog wat uitbreiden op het vlak van theater- of toneelvoorstellingen. Daarnaast beperkte ik mij bij het lezen vaak tot dezelfde genres. Hier mocht ik ook wel eens van afwijken. 

Ik denk dat ik mijn horizonten zeker wel verbreed heb. De laatste jaren heb ik toch al vaker een toneelvoorstelling gevolgd. Ik bekeek ook een toneelvoorstelling online. Toneel of theater kan mij toch nog niet altijd helemaal bekoren, zeker als het iets meer abstract is. Daarnaast ben ik wel naar twee voorstellingen van een komiek geweest en hier was ik grote fan van. 

Op het vlak van lezen heb ik zeker niet weer dezelfde paden betreden. Naast mijn favoriete genres las ik zeker ook andere soorten boeken. Ik las twee boeken van Bart Moeyaert, een schrijver waarvan ik normaal geen boek zou lezen. Vervolgens las ik ook 'Kop of munt' en 'Het meisje en de soldaat'. Als keuzeboek las ik ook 'De meeste mensen deugen', een non-fictie boek. Mijn keuze voor boeken bleef dus zeker niet beperkt tot de spannende actievolle boeken die ik normaal altijd lees. 

Als besluit kan ik stellen dat ik zeker heel wat geleerd heb met dit cultuurportfolio. Ik vond het ook altijd zeer leuk om de blogberichten te schrijven. Ondertussen heb ik ook beslist om zelf een blog op te starten over één van mijn grote passies, namelijk de koers. Deze blog kan je hier vinden: https://svenjanssens2001.wixsite.com/-sven-janssens

Reacties

Populaire posts van deze blog